Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Evropska unija priprema se da dokusuri srpsku državnost

Komentari (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 18 avgust 2009 19:22
Cernisevski

Sprovođenje regionalizacije – to je glavni zahtev koji je Evropska unija 2008. godine predočila Srbiji kao uslov za prijem zemlje u tu organizaciju

- ma 'ajte molim vas, pa to su nasi dokazani prijatelji. Kad cemo vec jednom shvatiti savremene svetske trendove, i dokle ce nas neki mracni nacionalisti vuci u devedesete ?!?

- Evropa nema alternativu !
Preporuke:
0
0
2 utorak, 18 avgust 2009 20:16
Spetsnaz
Dobro
Ovo vec sve znamo tako da nas nije iznenadilo
ali sta sad dalje
I kako se boriti.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 18 avgust 2009 20:21
Mislilac
Resio gospodin da plasi narod regionalizacijom a ne vidi da opasnost postoji samo kada je prisutna aproporcionalna autonomija, dakle kada neki delovi imaju poseban status kao u slucaju ustava iz 74. Onda takodje siri lazi kako ce Sandzak i Presevska dolina da budu jedni od regiona iako je sa vlasti izricito receno da toga nece biti, jer pre svega regioni moraju da imaju minimum 800 hiljada stanovnika i nece biti formirani na etnickim principima.
Al da li se uopste moze ocekivati studiozna analiza od nekoga ko pominje Vatikan, Bilderbeg grupu i zaveru protiv pravoslavlja. Jos samo da covek u svoj tekst ubaci masone, iluminate, vanzemaljce i Atlantidjane...verujem da autor teksta najvise voli knjige Ratibora Djurdjevica i Dejana Lucica...
Preporuke:
0
0
4 utorak, 18 avgust 2009 20:31
IVV
Ima istine u ovome što Iskanderov piše, ali nije baš sve tako. Jasno je da je Srbiji uvek bilo bolje kada je Rusija bila snažna i jaka, ali upravo sami Rusi vole da kažu da Rusija nikada nije toliko jaka koliko to priželjkuju njeni prijatelji, odnosno da nikada nije toliko slaba koliko bi to želeli njeni neprijatelji!
Malo počinje da mi smeta, iako se u osnovi slažem sa većinom iznetih procena, što se Iskanderovu pridaje tolika pažnja, jer on svojim "katastrofičnim" pristupom pobuđuje sumnju u dobre namere. Pomoć je dobrodošla, samo ako se ne ostane na verbalizmima, deklaracijama i poveljama...
Preporuke:
0
0
5 utorak, 18 avgust 2009 20:47
IVV
A, opet kada ponovo čitam, možda je Iskanderov u pravu, jer je politička a i svaka druga realnost u Srbiji možda još i gora, što je krajnji reѕultat nestručnog i razbijačkog rada ovdašnje "elite" pod patronatom svetskih centara moći...
Preporuke:
0
0
6 utorak, 18 avgust 2009 21:23
Dusko kadić
Evropsku Uniju predvode oni koji nam uvijek nanosili zlo tako da sa njima uvijek treba oprezno postupati i nikada im ne treba vjerovati. Istorijske veze sa Rusijom su zasnovane na iskonskim vrijednostima ljudske civilizacije -pravdi i pravoslavlju a onima koji su izvršili agresiju 1999 godine i koji su okupatori na Kosovu -daleko lijepa kuća.
Preporuke:
0
0
7 utorak, 18 avgust 2009 22:11
Milos@Mislilac
To sto postoje teoreticari zavere koji u svemu paranocino vide zaveru ne znaci da zavere ne postoje. Recimo, da li je postojala zavera da se ubije kralj Aleksandar? Postojala je. Do dana danasnjeg ni najozbiljniji istoricari nisu uspeli da taj slucaj dovedu do kraja. Da li je postojala zavera da se razbije SFRJ? Da, postojala je. Ni ta desavanja nisu ni izbliza otkrivena. Isto ili slicno se moze tvrditi za ubistva Kenedija, Djindjica, Franca Ferdinanda, Karadjordja... Ja se slazem da tekst P. Iskenderova malo preteruje u pojedinim stvarima, ali to ne znaci da to sto on tvrdi nema nikakvog smisla. Recimo, pogledajte politiku Vatikana prema srpskom narodu u poslednjih sto godina. Odgovorni su za ubistva, proterivanja i pokrstavanja nekoliko stotina hiljada Srba u Hrvatskoj i BiH. Da li mi treba od Vatikana da ocekujemo nesto pozitivno ili da budemo na oprezu?
Preporuke:
0
0
8 utorak, 18 avgust 2009 22:22
Smiljanski
Ni bombardovanje,ni otimanje Kosmeta,ni zatrovana zemlja,ni tiho naseljevanje Cigana iz Evrope u Srbiju,Ni odvajanje Crne Gore,ni stvaranje vojvođanske nacije,a možda i beogradske ništa nas ne može da opameti,i osvesti.Pljunuli smo na svoju veru,pismo,jezik,istoriju,na svoje heroje,i šta sve još ne,...pa možda i treba da nas nema, jer nismo dostojni svojh predaka.
Preporuke:
0
0
9 utorak, 18 avgust 2009 22:56
Živorad
Pre dvadeset godina nisam verovao ni da će se Jugoslavija raspasti. Mislio sam biće malo buke, Srbi će postati ravnopravni pa će se svi okrenuti svakodnevnom životu.
Posle svega što sam video i preživeo verujem da je sve moguće. Ništa manje nije moguć ni ovaj ovde scenario..
Preporuke:
0
0
10 sreda, 19 avgust 2009 03:10
Srboljub Savic
Bez obzira kako kome clanak zvuci, pogledajmo
cinjenice.
Pominje li se regionalizacija Hrvatske, iako se po svemu
(i istorijski i geografski) sastoji od regiona-
Hrvatske (najuze), Slavonije, Dalmacije, Zagorja,
Like, Korduna, Baranje, ...?
"MZ" insistira na federaciji (ne regionalizaciji)
BIH, bez obzira na poznate regione (pri cemu se
precutno prihvata deo Hercegovine kao hrvatski.
Makedonija!?
Presesevo i Medvedja i ne kriju zahtev (koji ima
podrsku) prisajedinjenja NDK. U slucaju naseg
otpora (vojsku inace ni ti mamo niti bi smeli da je
upotrebimo) uspesni scenario KiM bi se opet primenio.
APV (vojvodina Vojvodina) sprema sve elemente
nacije (ne treba mesati sa narodima)-uslov za samostalnost (bez obzira sto vec Srbiju kostaju
sve institucije APV-Skupstina, Vlada, Komora, ...).
Srbija jos uvek sanja "srpsku naciju", dok je
srpski narod vec tragicno rascepkan-razbijen. Ne
racunajuci, sada vec tragicno (jer je trajno)
iseljavanje, na prostoru bivse J., razbijeni smo
na sest (sutra vec, devet) drzava-nacija. Iako
broj nije veliki, ali u Sloveniji Srba nema (ne
zavaravajmo se pricom o pravima manjina-ne vaze
za Srbe). Nestanak Srba u Hrvatskoj je takodje
na putu (osvrnimo se na Dalmaciju, prvo). Formiranje Crne gore - drzave i nacije, jos lakse
i brze vodi nestanku Srba (ne fizickom).
U Srbiji, NDK je vec obezbedila zatvaranje "srpskog
pitanja". Vec sada, "novokomponovani" vojvodjani
rade na svojoj naciji - drzava, stanovnici-vojvodjani(oslobodjeni od eksploatacije srpskih
geaka - primitivnih i ruznih, kako nas opisuju).
Tako, nismo li vec razbijeni (bez prava ujedinje-nja) i na putu pretvaranja u ostrva srpske manjine?
Medjutim, mnogo vaznije, od ove tmurne slike, je
kako spreciti ocigledni (iako perfidni) genocid?
Ono sto je sigurno, to je, da niti smo razumeli a
jos manje ni instiktivno se oduprli. Dozvolili smo
da tudjini trijumfuju odvlaceci cak i bratski narod
Potrazimo odgovor! Hitno je!Srbija-postovana i vo-ljena?
Preporuke:
0
0
11 sreda, 19 avgust 2009 08:04
Vladimir Čeleketić - Zambija
Stvaranje EU je stvaranje imperije. Taj projekat može da uspe samo uništavanjem nacionalnih država, a to je najbolje učiniti "regionalizacijom" i uništenjem nacionalnog identiteta. Nama će da "uvale" Cigane, u zapadnu Evropu već decenijama dovlače Arape, azijate i crnce... Njihov narod ćuti, trpi, radi i uredno glasa između levog i desnog centra. Srbija radi isto.
Sve ono što nije moglo silom radi se parama. Briselska oligarhija vrbuje lokalne političare u svoje redove i svi rade na istom projektu. Svaki identitet, svaki suverenitet, svaka posebnost ... mora se izbrisati.
Program regionalizacije Srbije je kriminalan. Ali nije samo Srbija napadnuta. Svi su. Odbacili su Francuzi i Holanđani Lisabonski sporazum, pa šta? Naredne godine sporazum je odobren u parlamentima tih zemalja. Jedan francuski političar je bar bio iskren: "ne smemo više da dozvolimo referendum!" Demokratski je i kada se glasa u parlamentu, kažu drugovi.
Briselska taktika je jasna. Sve će da se uradi parama. Ima se za hranu i pivo, onda ide kredit za stan i kola - omča je nabačena oko vrata i samo se steže. Glasaj sada majčin sine nešto van levog ili desnog centra!
No, neće to baš tako lako ići. Sve ima svoje granice pa i ludilo. U Austriji su nacionalne snage na poslednjim izborima postigle najbolji rezultat do sada i već otvoreno govore protiv islamizacije zemlje. Engleske nacionalne snage su prvi put ušle u EU parlament ove godine. Popularnost nacionalnih partija je u porastu u svim zemljama. Ali neće biti ni brzo ni lako. Mora se raditi i mora se sarađivati.
Preporuke:
0
0
12 sreda, 19 avgust 2009 08:08
Jasna Simonović
Ne sprema se EU, niti "UN", niti USA, niti Rusija, niti svet da "dokusuri srpsku državnost"..."Dokusuruje je" sama Srbija koja samu sebe "cepa" na dve i više, koja ne vidi i pored očiju, koja kalkuliše sa praznim džepovima i "usmerenim" obrazovanjem, koja dozvoljava da se hvata plesan po najboljim idejama mladih i starijih, koja gleda dok nekoga uzujedaju psi, koja gleda dok neko trune u zatvoru, koja gleda ne oseća dok stiže blagoslov, koja svaki dijalog usmerava u monolog..."Dokusuruju" je razgnjecane maline, nesnimljeni filmovi, isečene pesme o demokratiji, nepročitane knjige, nepriznati priznati eksperti, porezi zabodeni u šačicu časnih firmi, "verkapselt" ljudi, zaglavljena imena u "pseudonimima", sujetne mlade osobe i naivni zreli posmatrači, odsečeni prst, poruke smrti, i nadasve skučeno razmišljanje...Toliko skučeno da iz tog tunela svetlost dana može da se vidi ako se dobro razrogače oči...svakako ka Bogu koji čuva Srbiju, i Bogorodici koja čuva Beograd, tako da brige nema...za Srbiju...ali ima za državnost...a državnosti nema dok ljudsko pravo pripadnosti ne iznikne iz pepela, i dok jače ne zasija srpska zvezdica vodilja...
To all my friends, old and new ones, from Serbia to Nepal: Have a beautiful day!
Preporuke:
0
0
13 sreda, 19 avgust 2009 08:43
milorad
Mislim da Iskenderov uopšte ne preteruje.Čak je i,količinom informacija koje je izneo,ublažio i spustio na nivo da svima bude jasno.
Sve je tako.A verovatno i gore.
Samo da Srbi ostanu Srbi.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 19 avgust 2009 13:06
romolog
NIs jeste prestonica ROMA. Sta ako i Romi imaju svoj region. Romi I Srbi u braca.
Preporuke:
0
0
15 sreda, 19 avgust 2009 15:13
Sremica
Perfidno su smislili nemilosrdni "anđeli" kad su s Kosmeta kobajagi spasli stotine hiljada Roma, dajući im privremeni azil, da bih potom vratili u Srbiju, a ne na "demokratsko" Kosovo, odakle i potiču.

A naš preCednik o tome ni da zucne, da bar protestuje kod onih koji su ga inaugurisali, a on pristao na tu sramnu prevaru...
Preporuke:
0
0
16 sreda, 19 avgust 2009 18:43
Nišlija
Romolog

Baš zato što su Srbi i Romi braća, kao što kažete, nema smisla da (eventualno) učestvuju i da se povode za nečijim tuđim interesima i da dozvoljavaju da ih neko drugi instrumentalizuje. Neka gledaju i oni interese Srbije.

Što se tiče glavnog grada Roma u Srbiji postoji glavni grad za sve građane i zove se Beograd.
Preporuke:
0
0
17 sreda, 19 avgust 2009 18:46
genius loci
svesno ili nesvesno gospodin se mesa u unutrasnosti drzave srbije,gdje deli ljudi u "pozelni" i "nepozelni" - gradjani srbije. Naravno da svaki prijatelj moze da upomeni na neke nevolje, ali nikako nesme da "gospodin autor" srpske gradjane(pa ako su tih i politicari)vredja ma koliko bi oni bili u zabludi,jer u sustini ne moze on iz moskve tacno znati sta se desava u srbije bolje nego njenih gradjani!"Ne verujem da neko voli vise srbiju od samih gradjani srbije"!- gospodin "i-skender-ov" sigurno ne!!!
Preporuke:
0
0
18 sreda, 19 avgust 2009 21:06
@genius loci
"Ne verujem da neko voli vise srbiju od samih gradjani srbije"!- gospodin "i-skender-ov" sigurno ne!!!

Gospodin Iskenderov nigde nije pominjao sopstvenu ljubav prema Srbiji. Čovek je naučnik, ako to nekima nešto znači. Vi možda niste videli potpis teksta. Tamo piše: (Petar Ahmedovič ISKENDEROV, stariji naučni saradnik Instituta slavistike Ruske akademije nauka, magistar istorijskih nauka, međunarodni komentator lista „Vremja novostjej“)
Preporuke:
0
0
19 sreda, 19 avgust 2009 22:44
romolog
Citiram- "pojaviće se minimum četiri nove države pod političkim i finansijskim pokroviteljstvom Evropske unije: albanska – na Kosovu i Preševskoj dolinni, mađarska – u Vojvodini, ciganska – sa prestonicom u srpskom (zasad još) Nišu, bosansko-muslimanska - u Sandžaku."
Ne razumem kako moze biti Vojvodina madjarska kad ima manje od 300.000 Madjara i više od milion Srba tamo! Drugo Romi su Romi, a termin ciganski nije svakom prihvatljiv. Romi su stradali na Kosovu, bar jednako koliko i Srbi i Albanci, ali o tome se ne priča u medijima. I sad ako treba da se vrate gradjani Srbije u Srbiju, svejedno dali su Romi ili neromi, nek se vrate, ima u Srbiji mesta za sve. Romi nemaju maticu, nije to ni Indija, ni Egipat ma šta pojedini misle o tome( uzgred gde su sad Egipćani sa Kosova?, Romima je otadžbina Srbija, a Romi su najlojalnija nacionalna manjina.
A Niš jeste prestonica romske muzike i romske kulture u Srbiji, baš kao što je Kovačica prestonica slovačke kulture ili Bosilegrad bugarske kulture! Niš regionalizacijom može samo da dobije, ovako sve ode u Beograd!
Preporuke:
0
0
20 sreda, 19 avgust 2009 23:30
Rikard Baric
Koliko je datum dolaska predsjednika Medvedeva simboličan odredit će čitaoci. Rusija se promijenila, Srbija se promijenila, simbolika se promijenila. U promatranom trenutku – svi na bolje, pa se ovdje rastajemo od drugih značenja.
Viđenje «o definitivnom razbijanju jedinstvenog pravoslavnog prostora na Balkanu uz istovremeno veštačko povećanje udela i uticaja katoličkog elementa...» - bi tražilo malu odgodu konačnog zaključka. Budući da i Rusija i Srbija definiraju pravoslavni spektar (iako nisu jedini učesnici), ostaje nedovršenom analiza – da li je povećanje udela katolika ostavilo čitav iznos hrišćana konstantnim ili je hrišćanstvo zapravo pravi i krajnji cilj definitivnog razaranja, a Rusi i Srbi samo kolateralno i najjače organsko tkivo?
Ako se hrišćanstvo mentalno oslobodi svoje vatikanske dominacije i pristupi se njegovom neto izrazu, ostaje ono slobodno u političkom polju religioznih i kolosalnih energetskih trajektorija.
Ono što je za pravoslavlje bitno je da ono nosi smisao ove energetske vrtnje definirane Evropom i slavenstvom, a ne Izraelom. Da bi bilo hristoliko nije mu potreban okvir ni Vatikana, ni Jerusalima.
Može li predsjednik Medvedev istražiti i ovako duboke, ali jednostavne relacije iskrenosti, pokazat će budućnost i vitalnost rusko srpskih veza tako da ih jedni i drugi i svi oko njih sasvim jasno razume. Da Rusi imaju posla sa pravim partnerom morat će se Srbi dobro pomućiti da pokažu svoje stvarno duhovno lice.
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 20 avgust 2009 08:40
Vladimir Čeleketić - Zambija
Može li neko da mi objasni u domenu racionalnog šta to znači da su Srbi i Cigani "braća"?
Ja znam za dve definicije tog pojma. Jedan proizlazi iz rodbinske veze (ja, na primer, imam dva brata i ni jedan od njih nije Ciganin). Drugi je kada se "braćom" nazivaju pripadnici nekog, po poreklu vrlo bliskog naroda. Na primer kada Srbi Ruse nazivaju "braćom" ili obrnuto. Ja nisam u stanju da izvedem zaključak da su Srbi i Cigani "braća" ni iz jedne od ove dve definicije.

Upitao bih još po nešto i dodao bih još po nešto ali nema svrhe jer će da bude cenzurisano (nemam primedbu, onaj ko pravi sajt ima pravo da odlučuje šta će na njega da stavi!)

Postoji li, u realnom prostoru i vremenu, granica srpskog trpljenja?
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 20 avgust 2009 08:45
Jasna Simonović
ROMOLOG, Mnogo mi se sviđa vaš zaključak: "ovako sve ode u Beograd"! Da, to je zaista tačno i beskrajno nepravedno!...
Oduvek sam saosećala sa rodbinom i prijateljima uspešnih ljudi, neuspešnih političara i putnika namernika koji su dolazili u "Singidunum" koji su "tamo negde" patili za svojima, a ovi se pak predsevljali uspešnijim nego što jesu, neuspešnijim kad jesu, dok su mnogi znali ko su i šta su, oni normalni...
Iako vlada ubeđenje da su osobe rođene u krugu dvojke, i odrasle na Dedinju sebične i prepotentne, "žal" ljudi za svojoj bližom postojbinom meni je zaista često "parala srce", g, pa zaista mogu misliti kako je vama kad patite za Nišem! Verujte da i ja patim za njim, od kad sam nedavno "zaglavila" u predivnom niškom restoranu sa divnim prijateljim!
Nerado pominjem nacionalnost (i naučno i duhovno mislim da dobro znam i osećam hematologiju!), ali ću sad pomenuti da je dečak koji je pre neki dan u autobusu 47 pevao bio tamnije puti...Obično su deca (i svetloputa i tamnoputa) koja "krešte" po autobusu prilično uznemiravajuća (ima i srčanih bolesnika), ali ovaj dečak je sedeo mirno i pevao, dok ga je njegov mladi rođak pratio na harmonici...Pevao kao slavuj i "osvojio" čitav autobus! ...Dok su pojedini ljudi prilazili i u njegovu malu ručicu stavljali po neki srećni novčić, šapnula sam rođaku da potraži Leontinu Vukomanović za njen dečji hor..."Znaš li ko je ona?"- upitah ga.."Ne"...reče on..."Leontina, pevačica"...Klimnuo je glavom...
Iz snova izlaze pesme, naučne istine, obične priče...Obično su najlepše kada se udruže Božji dar i ljudska braća...U pravu ste! Bez kulture nema države...A države nema bez prava..A prava nema bez pravde..A pravde nema bez nas..A nas ima...
Pre 60.000 godina čovek je kažu detektovao svog zajedničkog "pretka"...Biti nečiji "brat" obavezuje i pre Bogom i pred sobom...Kroz moje žensko postojanje meni je ta granolikost zaista bliska...a ove silne godine izgledaju mi kao "bight spot"...
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 20 avgust 2009 15:51
Boze pravde
Oj Evropljani na sva tri kontinenta, da se u zlato prometnete ne bi Srbima duga platili sto nam vekovima dugujete za sve vase podvale.
Preporuke:
0
0
24 petak, 21 avgust 2009 11:43
Nimbus
Čovek je konstatovao ono što svaki dan gledamo. Samo, mi nismo baš radi da povrujemo svojim očima.
Znamo mi i da taka preduzeća ne mož da se sprovedu bez unutrašnjih saizvođača. Arhaično i poetski ti `vektori` se krste sa peta kolona oliti kvslinzi. Pošto je prošlost stvar dogovora, a dijagnozu šta nam se juče desilo su utvrdili spin-doktori (kojima je to profesija - što bi se inače doktorima zvali), te nam odrediše i terapiju - širokopojasno gledanje u budućnost, tj. preko brda, tako da ne moramo sa njima da se maemo, gubeći dragoceno vreme u trci za dugom.

Čiča Milutin : "Sačuvaj me Bože ljudi koji vide iza brda, a ne vide šta im je pred nosem.."
Preporuke:
0
0
25 petak, 21 avgust 2009 14:24
Friend
Htela bih samo da se obratim Jasni Simonovic za njen komentar ," da nema brige za Srbiju jer je cuva Bog, ni za Beograd jer ga cuva Bogorodica"
Bogu treba ugoditi i postovati ga, pa da bi bili sigurni da ce pomoci. Ako Beograd cuva Presveta Bogorodica, ne moze se Beograd bas pohvaliti koliko je postuje, a narocito ona lepsa polovina, cast izuzecima. Jos ako prodje gej parada, blago nama. Nemam ja misljenje da treba homoseksualce progoniti, ali ta javna paradiranja bole onoga koji to ne bi da gleda javno. Neka rade privatno sta hoce.
Jasna, ako imas prilike procitaj Nebesku liturgiju
Svetog Oca Vladike Nikolaja Velimirovica. Tu se jasno vidi sta Srbiju ceka i Srbe. Doci ce dani kada ce zemlja Srbija da zamirise od tamjana i da se zacari Bozja istina,ali posle mnogih stradanja.
Nikolaj kaze "Blago majci koja Savu rodi i Srbima dok ih Savo vodi"
Preporuke:
0
0
26 petak, 21 avgust 2009 17:49
Jasna Simonović
“FRIEND”, Dear Friend, meni veoma znači vaš komentar, da sama sebe preispitam..Hvala vam mnogo...Nije to moj komentar “da nema brige za Srbiju jer je cuva Bog, ni za Beograd jer ga cuva Bogorodica", već je to istina postanka Srbije i postanka Beograda, na koju se ja svojim slabim ljudskim bićem oslanjam...A ona u meni izaziva spokojstvo koje želim da prenesem i drugima da ne brinu, jer imaju isuviše drugih briga...Boga svako shvata na svoj način, pa tako ne bih sada komentarisala vaše prema mom viđenju, osim možda da ugađanje Bogu i hvalisanje oko poštovanja Bogorodice ne ubrajam u svoje osobine...Nisam razumela zašto je težište nepoštovanja na “lepšoj polovini”...
Upoznata sam sa Nebeskom liturgijom...Ali Sveti Otac Nikolaj Velimirović nije, mislim, napisao da je Njegovo viđenje iz tog trenutka večnosti obligatorno ravna linija za mislioce Srbije...On je Svetac, a ne podržavalac sujeverja! Čak i što se “stradanja” tiče, mislim da nije nigde napisano “stradanje bez kraja” , pa zar nije već dosta stradanja!?
Što se “tamjana” tiče, meni lično je to drag miris u kome, bar tako verujem, virusni i drugi partikuli i male čestice moga bića postaju prijatelji....
Što se “čari Božje istine” tiče, ona je već u nama sa rođenjem, a ja, žaleći što NSPM nije objavio nekoliko mojih komentara koji vas verujem ne bi doveli u “moju” nedoumicu, ponaljam isto što i Vi:
“Blago majci koja Savu rodi i Srbima dok ih Savo vodi”!
Verujem da smo odavno u Savi svi mi, koje god vere, nacije, rase, profesije, itd. čak i ako još toga nismo svi svesni...Tako verujem...
Za mene je Sveti Sava bio najveći Mirotvorac...U tom cilju pomirio je prvo svoju porodicu! Eh, kada bi ljudi u Srbiji počeli od toga...Sve najbolje...
Preporuke:
0
0
27 petak, 21 avgust 2009 19:16
Nišlija
Romi su stradali na Kosovu, bar jednako koliko i Srbi i Albanci, ali o tome se ne priča u medijima. I sad ako treba da se vrate gradjani Srbije u Srbiju, svejedno dali su Romi ili neromi, nek se vrate, ima u Srbiji mesta za sve. Romi nemaju maticu, nije to ni Indija, ni Egipat ma šta pojedini misle o tome( uzgred gde su sad Egipćani sa Kosova?, Romima je otadžbina Srbija, a Romi su najlojalnija nacionalna manjina.


Prvo, niko ne spori da su Romi stradali na Kosovu ali je sporno da tako olako izjednačavate stradanje Srba i Albanaca. Na Kosovu i Metohiji su najviše stradali Srbi i to su provereni i egzaktni podaci. Takođe, važno je da oni još uvek stradaju.

Da li su i koliko Romi lojalni, to će pokazati upravo ova dešavanja oko regionalizacije. Koju ne vidim kao neko dobro po sebi.

A Niš jeste prestonica romske muzike i romske kulture u Srbiji, baš kao što je Kovačica prestonica slovačke kulture ili Bosilegrad bugarske kulture!


Ja stvarno prvi put čujem da je Niš prestonica romske kulture.

U čemu se ogleda ta kultura?

Niš regionalizacijom može samo da dobije, ovako sve ode u Beograd


Može da dobije šta? Lokalnu birokratiju kojoj će jedini politički cilj da bude nadgornjavanje sa Beogradom.

Regionalizacija je lažna dilema.
Preporuke:
0
0
28 petak, 21 avgust 2009 23:07
romolog
Dobro slažem se da su stradali Srbi na Kosovu i Metohiji. Međutim, pored Srba, stradali su i nesrbi. Pre svega Romi, Albanci i mnogi drugi obični ljudi, koji nisu krivi što u Srbiji nikako da se počne sa normalnim životom.
Drugo, o Romima se, iako je romska dekada, na beogradskim medijima,u tom kontekstu ne priča. Romi, Srbi i Jevreji su stradali u Jasenovcu, stradali su širom prostora Jugoslavije za vreme II svetskog rata. Prostor JUŽNE Srbije, se uz Makedoniju, pokazao da je bio uvek najgostoljubiviji prema Romima, i Romi to cene.
A što se tiče lojalnosti, vidim koliko se vodi računa o Srbima u Crnoj Gori na primer. Nimalo se ne vodi računa, ni o Srbima, a kamoli da neko razmišlja o Romima, koji možda imaju potrebu da se povežu sa Romima iz Bosne, Makedonije ili Bugarske.
Doskora Romi nisu ni imali status nacionalne manjine. I sad ako kažemo da u Nišu ima Roma, i da je Niš veliki kosmopolitski grad u kome su posle Srba, druga najbrojnija nacija Romi, ništa novo nismo rekli. Ako kažemo da kultna pesma "Niška banja, topla voda" ima romske elemente ništa novo nismo otkrili. Ako kažemo da Srbi i Romi složno žive u Nišu i to nije novo. Ali novo je što Niš propada, jer se beogradizacijom sve nosi u Beograd! Koliko ostaje Novom Sadu od privatizacije po Vojvodini, a koliko Nišu. Niš i jug Srbije jeste potpuno zapostavljen od strane ove države i zato je ideja regionalizacija tako dobro prihvaćena u Nišu. Činjenicom da u Nišu ima više nacija- Srba, Roma, Makedonaca,Bugara,Kineza, i drugih možemo samo da shvatamo kao prednost, a ne kao manu. Romi su resurs Srbije i nemaju gde osim ovde. Što se tiče bratstva, svi su ljudi braća.
Nisu Srbi došli ovde sa Grenlanda, već iz Indije, bar tako neki kažu. Ni Romi nisu ovde došli sa Marsa, već isto iz Indije! Pa ako su bili u Indiji zajedno, što ne bi i u Srbiji bili zajedno! Ima mesta za sve. Zavadi, pa vladaj, to je staro pravilo. Ne vidim zašto bi Srbi i Romi bili zavađeni.
Preporuke:
0
0
29 subota, 22 avgust 2009 15:39
Jasna Simonović
ROMOLOG, iako su u sferi mog interesovanja nacionalne teme opsolentne, a triaža ljudi po nacionalnoj pripadnosti korak do "ludila", s pažnjom sam pročitala vaš komentar. Zaista kulturno napisano...Bravo za Indiju koja nas je mnoge "iznedrila"... Hvala što ste nas na to podsetili, a one koji nisu znali, upoznali...
I zaista, zašto bi se Srbi i Romi svađali kad se nikada nisu ni svađali!?...Pa tako "zavadi, pa vladaj" ni nema realnu šansu...Naročito kada znamo da "Cigani lete ka Nebu", pa koji je "Serbe" toliko glup da tamo ne odleti zajedno? ...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner